22 jan. 2014

Spanskakursen

På spanskalektionen i förrgår pratade vi om olika ostar eftersom det finns några sorter som görs här i Asturien. Planen var att vi skulle gå förbi på en affär och köpa en liten ostbricka att smaka på under utflykten igår, men det hann vi inte med (och jag hade helt glömt bort det). Men Natalia kom minsann ihåg det och hade därför med sig tre spanska ostar, varav två från Asturias, som hon gav mig på lektionen idag. En blåmögelost som precis som utlovat var väldigt stark/kraftfull, lite väl stark att äta som den är, i alla fall för mig, men den gjorde sig bra i pastasås, precis som jag fick tips om. De andra var en hårdost(spansk) med fyllig smak och en lite mjukare/krämigare ost med tomatsmak(från Asturien), de var båda väldigt goda att äta som de var. Jag är väldigt glad att jag har Natalia som lärare!

Resultatet blev i och för sig ganska grått, men också (som tur var) väldigt gott! =)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar