29 maj 2014

Mindre än en vecka kvar!

Fyra tentor skrivna, tre av de rättade och även godkända, resultatet från den fjärde borde komma i dagarna. Igår lämnade jag in en rapport från fältkursen för ca en månad sen, och i morgon skriver jag min sista tenta här. Den fjärde juni åker jag hem till Sverige och inan dess har jag massor av saker jag vill göra, och en del jag måste hinna med.

De senaste veckorna har jag flera gånger "halvvaknat" och trott att jag varit hemma hos mina föräldrar (t.ex. i natt vid halv sju när "flatiesarna" kom hem efter någon fest, en stund undrade jag varför familjen pratade så konstigt eller vem som var på besök, det lät ju nästan som typ franska.... hmm, undrar varför!? :P ). I detta tillstånd hör jag ljud som jag inbillar mig att jag känner igen, ibland tror jag att det är mamma som gör frukost, eller pappa som letar efter något i "förrådsrummet" under trappen. När jag vaknar till lite mer blir jag först förvirrad, sen inser jag att jag fortfarande är i Oviedo och oftast är det grannen ovanför som skramlar. Väldigt konstig känsla!

Det händer också allt oftare att jag kopplar ljud, lukter, vyer, hur ljuset faller eller vad som helst till saker hemma, mentalt är jag nog minst halvvägs hem redan. Tiden går väldigt snabbt, kanske lite för snabbt, på ett sätt önskar jag att jag hade några dagar till här innan hemresan.. Detta eftersom terminen officiellt slutade igår men en av tentorna har blivit flyttad till i morgon eftermiddag varför jag förlorat två lediga dagar här. Men å andra sidan ser jag verkligen fram emot att komma hem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar