6 feb. 2014

Sol, glass, sightseeing och regn

Måndag: Första praktiska tillfället för vi denna uppgift. Som säkert alla vet börjar man med 1 och jobbar sig uppåt tills man har ritat en kul figur, eller? 

Vattentemperatur; to be isotermer var 0.25 grad


 Torsdag: sol, 24 grader och varma vindar. Helt klart dags för årets första glass! Dock lyckades jag inte hitta glass på något cafe eller liknande men jag köpte ett 4pack på Mercadona och gav övriga till tiggare :P





Fredag: Promenerade jag upp till Cristo med fransyskorna jag delar lägenheten med. Det tog ca 1.5 timme att gå upp och lite snabbare ner. Under resan lärde vi oss oxå en sång: I: Autobus bueno lolo lolololo, Autobus bueno lololo lololo :I. Det funkade såklart också bra att variera sången lite så att den passade lite hela tiden :P


Lördag: Resa med ErasmusStudentNäteverket till Santiago de Compostela. Tidig avfärd, lunchpaus, guidad tur, fritid, sangria och fest.


Söndag: Efter frukost gick resan vidare till A Coruña där vi besökte fyren Torre de Hercules som är den äldsta fyren i bruk i världen (tror jag). Sen lunchpaus, guidad tur, en till paus och sen bus hem. Dessvärre hade vi lite otur med vädret och ffa i Coru ña var det väldigt kallt och regnigt, olidligt att vänta ute på bussen. Var också rätt segt att bussen stannade för mat/kisspaus med bara en dryg halvtimme kvar hem. Jag tycker att man borde klara lite drygt 3 timmar utan paus!?!




Måndag: lite extra trött idag, och utom lite fler ritpapper fick vi i uppgift att läsa en artikel och i grupper om tre ska vi sammanfatta och debattera/diskutera om den. Det kommer bli intressant att presentera på spanska inför klassen om en vecka.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar